Voor vragen of een afspraak
bel vrijblijvend:088-563 34 00
of stuur ons een bericht

Laatste nieuws
Investeren in Glamping! Een solide belegging 21-10-2015:

Samen met Refin B.V. heeft MKBi een Glamping fonds ontwikkeld.Bent u geïnteresseerd in investeren in mobiele accommodaties?  MKBi Glamping biedt u de mogelijkheid om een mooi rendement te hale... Lees Verder

Ontdek MKBi Agri op onze beleggersbijeenkomst 31-03-2014:

Investeren in landbouwgrond en agrarische objecten is voor veel beleggers nog onbekend terrein. Toch bieden deze laagrisicobeleggingen door de wereldwijde groeiende behoefte aan voedsel mooie kansen. MKBi he... Lees Verder

Wat is Glamping eigenlijk?

Glamping

Glamping (Glamorous+camping) is overgewaaid van Zuid-Afrika naar de USA, UK en uiteindelijk Europa. Het staat voor luxe, comfort, gemak en service. De sfeer kan zowel hip, design tot nostalgisch of romantisch zijn, maar zal altijd unieke ervaring opleveren. Comfort in de natuur! Ondanks, of misschien wel juist door, de algemene economische tegenwind heeft het luxe kamperen een grote vlucht genomen. Bezettingsgraden en omzet per overnachting liggen boven gemiddeld hoog. Enerzijds zijn er de nieuwe “ kampeerders” bestaande uit een jong avontuurlijke publiek en gezinnen die zoeken naar comfort & buiten beleving en anderzijds de traditionele kampeerders die zijn uitgekeken op caravans, chalets en bungalowtenten of deze simpelweg te omslachtig, kostbaar of “te basic” vinden. Met het aanbieden van luxe kamperen kunnen campings niet alleen een nieuw publiek aantrekken maar ook een hogere bezetting buiten het traditionele seizoen realiseren. Bovendien kan door het aanbieden van comfort en extra services de bestedingen per overnachting verhoogd worden. 

Markt

Het marktgebied van Refin richt zich op Nederland, Duitsland, België, Luxemburg en Frankrijk, maar ook landen als Spanje, Oostenrijk en Italie. Glamping word took in deze landen steeds belangrijker. Doordat de bezettingsgraden en de verhuurprijzen in met name in de Zuid-Europese landen zeer gunstig zijn, zullen wij ook in deze landen financieringen gaan verstrekken voor “glamping” De focus zal blijven liggen op Nederlandse ondernemers die deze accommodaties exploiteren. 

Cijfers en trends

Volgens de “Rabobank Cijfers & Trends”, 39e jaargang inzake vakantiecentra is er sprake van een verzadigde markt. Er is echter een sprake van een stijgend aantal buitenlandse toeristen als we kijken naar alleen de Nederlandse markt. Maar de concurrentie neemt ook met name door aanbieders van buiten de branche. De Rabobank beschrijft het als volgt: “Hoewel de vraag naar kamperen al jaren daalt, neemt het aantal kampeerplaatsen maar mondjesmaat af. Campings worden getransformeerd naar nieuwe bungalowparken of naar tussenvormen (kampeerplaatsen met luxe glampingtenten of verhuureenheden). Bestaande parken breiden verder uit met luxe, nieuwe vormen van logies en enkele grote ketens investeren nog in nieuwe bungalowconcepten.”

Nederland blijft een populair vakantieland maar aanbieders zullen zich wel moeten onderscheiden en profileren. De trend van glamping speelt daar dus op in. Rabobank noemt als één van de trends: “Meer beleving, thematisering en luxere concepten. De consument wil alleen een meerprijs betalen voor een uniek product dat een bijzondere herinnering creëert. De uniciteit kan zitten in de ligging, het concept of bijzondere voorzieningen. In het verlengde hiervan ziet de Rabobank een toenemende integratie van verblijfsrecreatie met dagrecreatie en vice versa. Vakantieparken bieden wellness, dagattracties of grootschalige horeca. Pretparken en dierentuinen openen vormen van logies om de verblijfsduur te verlengen”. Toenemende vraag naar luxe en comfort. Opkomst van ‘glamping’. Veel bedrijven kopiëren elkaar, de uitdaging is om een eigen, uniek, concept te ontwikkelen om zo schaarste te creëren en onderscheidend te blijven.

Het aantal campings is het afgelopen jaar gekrompen van 3.278 naar 3.141 (-4,2%). In totaal wordt het aantal standplaatsen geschat op circa 400.000, waarvan 40% toeristisch en 60% vast (jaar- en seizoenplaatsen). Het totaal aantal slaapplaatsen wordt geschat op bijna 700.000. De gemiddelde capaciteit per camping komt eind 2014 uit op 248 personen;

Type klanten

De prospects zijn:

  • Campings
  • Reisorganisaties
  • Dierentuinen
  • Attractieparken
  • Vakantieparken (wel of niet aangesloten bij een keten)

 

Klik hier om verder te gaan naar betrokken partijen

Klik hier om terug te gaan naar de beginpagina

MKBi Glamping Inschrijfformulier

Copyright by Mkbi Groeifonds | Disclaimer | Sitemap | Design by Applepie

Twitter

F. van der Poest Clementlaan 38, 3171 EC Poortugaal T +31 (0)88-563 34 00, E Info@mkbigroeifonds.nl